ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان

این وبلاگ با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد ترکمانچای جهت شناساندن آن به عموم کشور ایران ایجاد شده است

ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان

این وبلاگ با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد ترکمانچای جهت شناساندن آن به عموم کشور ایران ایجاد شده است

هفته دولت دربخش ترکمانچای

هفته اول شهریور ماه، مصادف با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است یاد وخاطره  شهیدان رجائی و باهنر را  گرامی می داریم . دولت مکتبی این دو شهید بزرگوار الگویی برای تمام دولتمردان است  بنابه  فرمایش مقام معظم رهبری :     در کشور ما هفته دولت، هفته ولادت دولت نیست. جاهای دیگر اگر بخواهند، چنین روزی و چنین مناسبتی بگذارند، قاعدتا ولادت دولت، یا مثلاً کار برجسته ای که دولت انجام داده، این را به عنوان هفته دولت معین می کنند، اما ما آمدیم و هفته دولتمان را یادبود شهادت قراردادیم. این چیز خیلی پرمعنا و مهمی است

-        در این هفته با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی  به معرض نمایش گذاشته می شود   و هفته دولت فرصت مناسبی است که دولتمردان گزارش خدمات خود به مردم را ارائه بدهند و مردم مسلمان ایران نیز از زحمات دولتمردان قدردانی کنند .

این هفته نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی بوده و این از افتخارات انقلاب اسلامی است  و بنابه فرمایش مقام معظم رهبری  دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر گردد.

-       هفته دولت، یک فرصت مغتنم دیگری هم هست برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح

-       الحمدو لله به برکت جمهوری اسلامی  دولت نهم و دهم  خدمات بی نظیری را در شهر و روستا های  ما ارائه داده است

-       از جمله اجرای طرحهای اشتغالزا – توسعه زیر ساختهای عمرانی – ارتقای کیفیت زندگی  روستائیان –برخورداری  روستاها از  خدمات آب و برق و گاز و تلفن  و را ه دسترسی اسفالته  و مقاوم سازی  اماکن روستائی – مسکن مهر – شهرک صنعتی و سدهای بزرگ و کوچک و طرحهای  کشاورزی  می باشد

-        همزمان با هفته  دولت  در بخش ترکمانچای :

-    افتتاح سالن ورزشی شهر  ترکمانچای  با اعتبار   به مبلغ  5 میلیارد ریال    (  500میلیون    تومان )

-    بهسازی و آسفالت راه روستای بالسین شریف آباد   با اعتبار    5 میلیارد ریال (500میلیون تومان)

-     26 طرح کشاورزی با اعتبار  مبلغ 5 میلیاردو 195 میلیون ریال  و توسعه باغات کشاورزی در سطح 125 هکتار  با مبلغ  3 میلیاردو 750 میلیون ریال که به نمادین آبیاری قطره ای   غلامحسین فتحی در روستای کلهر و  کانال آبیاری  در روستای مهماندوست  افتتاح شد

( ازجمله این طرحها: آبیاری تحت فشار11 مورد در سطح 45 هکتار -لوله گذاری روستای اشنار-بهینه سازی مصرف سوخت  از طریق تجهیز  استجهر و چاهها - استخر بتنی 2 مورد - استخر پلی مری - جایگاه دامی کوچک  )

-     15 مسکن مددجویی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال (150میلیون تومان) و  نوسازی و بهسازی 20 واحد سرویس بهداشتی  به ارزش ریالی 50 میلیون ریال  که به صورت نمادین یک خانه مددجویی در صومعه علیا افتتاح شد.

-   افتتاح کارخانه  ماسه شوئی به ارزش 2 ملیاردو 500 هزار ر یال

-  بهسازی  وآسفالت  میدان معلم  شهر ترکمانچای

-  بازدید  از خانواده محترم شهدا

- بازدید از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

- دیدار مردمی فرماندار با مردم بخش ترکمانچای در دهستانهای این بخش

-          کلنگ زنی  برای اجرای عملیات  گاز رسانی برای شش روستای  مسیر اوچ تپه غربی انجام شد  و لوله گذاری  مسیر حلمسی با شش روستا  به پایان رسیده است و مطالعات پایانی گازرسانی  برای مسیر  غریب دوست برای  نه  روستا  و جاده ترانزیت با  شش روستا  در حال  انجام   و  با تامین اعتبار  مربوطه اجرا خواهد شد  .

-   شروع فاز اول  طرح های هادی و توسعه  شبکه آب روستائی  درچندین روستای بخش

و چندین طرح عمرانی کوچک و بزرک در بخش ترکمانچای در حال انجام است