ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان

این وبلاگ با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد ترکمانچای جهت شناساندن آن به عموم کشور ایران ایجاد شده است

ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان

این وبلاگ با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد ترکمانچای جهت شناساندن آن به عموم کشور ایران ایجاد شده است

فهمیده ای از ترکمن چای شماره دو شهید علیرضا رهبری

 

کتاب فهمیده های آذربایجان  و  شهید علیرضا رهبری، از شهر ترکمنچای شهرستان میانه  

 

 

 

 

 

کتاب فهمیده های آذربایجان در دو جلد به معرفی شهدای دانش آموز استان آذربایجان شرقی می پردازد.
کاری از بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی
به اهتمام جلال شمع سوزان
چاپ اول پاییز 1380

مجید شاه محمدلو - منصور کریمی - محمد صابر کلانتری - عبدالله خان محمدی - علی برزگر - شهدای زینبیه میانه - فاطمه یونسی اقدم - مریم حنیفه - افسانه ذوالقدری از میانه و  

شهیدان ، خلیل کاظمی و علیرضا رهبری، از شهر ترکمنچای شهرستان میانه در جلد دوم این کتاب معرفی شده اند.

 

 

 

 

 

فهمیده ای از ترکمنچای : شهید علیرضا رهبری

متولد 1346 حدوداً شانزده سالگی به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام شده. تاریخ شهادت 1362.

مادر شهید : گفتم من راضی نیستم، تو چطور بدون رضایت من خواهی رفت؟
شهید علیرضا رهبری : مادر! من هم به این موضوع فکر کرده بودم. برای همین نامه ای به امام نوشتم و از او پرسیدم که تکلیف چیست؟ امام در پاسخ نوشته اند که در وقت اضطرار جبهه ها، اجازه والدین لازم نیست.

 

 

  

 

  

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

منبع :‌ میانالی دات کام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد