ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان

این وبلاگ با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد ترکمانچای جهت شناساندن آن به عموم کشور ایران ایجاد شده است

ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان

این وبلاگ با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد ترکمانچای جهت شناساندن آن به عموم کشور ایران ایجاد شده است

شیخ احمد لو

با سلام خدمت دوستان

شیخ احمد لو روستای است در بخش ترکمانچای شهر میانه . با قدمتی نامعلوم از این جهت که در باره آن تحقیقی نشده است. ولی می توان به سکه های یافته شده در آن اشاره گرد که به دوران آغازین حکومت مسلمانان اشاره کرد . این روستا در جنوب غربی ترکمانچای قرار دارد.و در کنار رودخانه ای از سر شاخه های قزل اوزن و شهر چای. در حال حاضر جز خرابه های از آن باقی نمانده است و به جمیتی 150 نفری در حالی که در سالهای نه چندان دور این روستا جمعیتی بالغ بر 1500 نفر داشت. من نویسنده این مقاله ایمان دارم که این روستا قدمتی قبل از اسلام دارد .


قبرستان های موجود در این روستا گواهی بر قدمت این روستا دارد.اگر در این روستا کار باستانشناسی شود .حقایقی روشن خواهد شد. به دلیل اینکه سنگهای حجاری شده از این روستا پیدا شده است که بی شگ قدمت آنها به دوران قبل از اسلام بر می گردد. تنها امام زاده که هم اکنون مخروبه می باشد.بیانگر اتفاقات این روستا می باشد.

 

روستایی شیخ احمدلو از توابع شهرستان میانه در اذربایجان شرقی می باشد. که در ۱۰کیلومتری بخش ترکمانچای .

و با شهرستان میانه ۴۵کیلومتر فاصله دارد. و با روستاهای غریبدوست قرجه قیا - سوینچ و جیرانبلاغی همسایه می باشد واغلب  اهالی به شغل کشاورزی ودامداری مشغول می باشند. محصول کشاورزی آن گندم میباشد

در حال حاضر حدود ۲۰ خانوار میباشد که قبلا در حدود ۲۰سال پیش دارای حدودا ۲۵۰خانوار بود ولی به علت نبود امکانات وراه ارتباطی درست حسابی دست خوش مهاجرتهای بی رویه قرار گرفت و به این حال روز افتاد. 

روستایی شیخ احمدلو در دوران جنگ تحمیلی پنج شهید داد که بترتیب عباس رحیمی که در خود شهرستان میانه در تظاهرات خیابانی علیه رژیم شاهنشاهی در خیابان شهید رحیمی فیلی که سابقا" خیابان برق نام داشت به درجه رفیع شهادت پیوست .و دو همرزم شهید اسرافیل قره داغی و حمزعلی امینی در سردشت کردستان به دست دموکراتهای کرد. وشهید عبدالله محمدی و فیض اله..کریمی در مناطق جنگی جنوب بدست رژیم  بعثی صدام. 

 

لازم به توضیح است این مطلب عینا در  

منبع: پایگاه خبری روستانیوز   و به آدرس  وجود دارد
 و  به نقل از

دوستان آنلاین  : آنا یوردم آذربایجان نیز آمده است  
ادامه مطلب .............
 
 به نقل از
دوستان آنلاین  : آنا یوردم آذربایجان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد