ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان

این وبلاگ با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد ترکمانچای جهت شناساندن آن به عموم کشور ایران ایجاد شده است

ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان

این وبلاگ با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد ترکمانچای جهت شناساندن آن به عموم کشور ایران ایجاد شده است

ساماندهی کشتار دام برای قصابی ها در ترکمانچای

جلسه هماهنگی جهت خرید گوشت سالم و عاری از بیماریهای مختلف و بخصوص تب کریمه کنکو  در جلسه امروز بخش ترکمانچای مورد بحث قرار گرفت :

یکی از مواد غذایی که فصل گرما در فساد آن مؤثر است، گوشت قرمز و نحوه ذبح دام است. این علاوه بر هشدارهایی است که در زمینه شیوع تب کنگو درخصوص پرهیز از کشتارهای سنتی دام ارائه می شود. استان آذربایجان شرقی یکی از استان های فعال کشور در دامداری است.در این استان چندین کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارد که روزانه بخش عظیمی از مواد پروتئینی استان را تأمین می کند لذا حفظ ایمنی و بهداشت این کشتارگاه ها باعث شده که نهاد های مربوطه نسبت به اجرای قوانین در کشتارگاه ها مصمم تر شوند.

در برخی از شهرها و روستا ها قصابی ها به جای آنکه گوشت مصرفی خود را از کشتارگاه ها تهیه کنند خود اقدام به ذبح حیوانات می کنند درحالی که ذبح دام باید با نظارت مسئولان بهداشتی صورت گیرد. ذبح غیربهداشتی درشهر و  روستاهای بخش ترکمانچای ، یکی از مناطق ذبح غیربهداشتی دام است.

امکان خرید و تأمین گوشت از مراکز فروش بهداشتی گوشت برای همه فراهم نیست چون بیشتر روستائیان بخش این امکان را ندارند که بتوانند برای خرید به شهر بیایند و به ناچار مجبور به خرید گوشت مصرفی خود از قصابی هایی می شوند که خودشان به صورت سنتی اقدام به ذبح کرده اند. یکی از روستائیان ترکمانچایی می گوید:ما گوشت مصرفی خود را ازقصابی داخل روستا تهیه می کنیم چون گوشت تازه می فروشد و اکثر روز کشتار دارند. امکان هم ندارد که گوشت حیوان ناسالم ذبح کند.  او می افزاید: پدران وی از اول قصاب باسابقه ای بودند و ممکن نیست گوشت فاسدی را به مشتریان عرضه کند و ما نیز نمی توانیم برای خرید فقط یک کیلوگوشت تا شهر برویم  (  و مردم شهر ترکمانچای نیز  به میانه نمی توانند بروند و باید قصابی های آن گوشت های لیبل دار و مهر دار ارائه دهند  )

طی چندروز گذشته مأموران سازمان اداره کل دامپزشکی به صورت ارشادی قصابها را به آوردن گوشت ازکشتارگاه  میانه  دعوت کردند  و امروز  با تشکیل  جلسه ساماندهی قصابی ها  مقرر شد  کشتار د ر مغازه را ملغی کنند . و با هماهنگی شهرداری و ماشین های تحت نظارت دامپزشکی گوشت لیبل دار را  از میانه وارد نمایند . و با این کار جلوی شیوع انواع بیماریهای مشترک  بین انسان و دام گرفته خواهد شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد